vissa ord värmer

I dag så träffade jag en vän, en vän som har kommit att betyda en hel del i min vardag och mitt liv.
Kommer att sakna henne när jag flyttar, jag kan inte lova att vi kommer att behålla kontakten när jag flyttar.
För att det känns så dåligt att sitta och lova att man ska kunna hålla kontakten och så bryts det alla fall när man väl flyttar.

Därför är det enklast att inte lova något alls.
Men jag fick det finaste smset när jag kliver på tåget för att åka hem till mitt och den vardag som består just nu av haka sig genom den så gott det går.

"Jag är så glad att du finns. Du är en är en underbar vän. Du gör helt rätt i ditt liv. Jag är glad för din skull"
När dessa ord kommer så vet jag att det är äkta värme bakom och att det ligger en tanke bakom.
Här får jag göra mina misstag och hon finns där ändå för att stötta upp.

Dessa ord värmde och dessa kommer jag att bära med mig under hela denna resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0