när det river och sliter

Nu gör det ont!

Men jag vet inte riktigt vad det är som egentligen gör ont!
Gör det ont för att det blivit konkret..eller gör det ont för att det har gått så pass lång tid?
Gör det ont för att det inte längre finns någon återvändo och det som uttalats går inte att ta tillbaka?
Jag vet inte!

Jag kan inte längre peka på vad det är som gör ont!
Kan inte längre peka på vart det gör ont!
För att nu gör det ont överallt!

Ångesten river och sliter i kroppen.
Det är något som vill ut!
Jag öppnar munnen för att skrika..men det kommer inget ljud över mina läppar.
Det är bara ett tyst skrik en vändjan om att någon ska ta bort det som gör ont!
Att någon kan få ta bort den ångest som river och sliter i kroppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0