Hur kommer det sig

Söndag och jobb ångesten börjar sakta smyga sig på!

Men helgen har bjudit på både det ena och det andra.
Vet inte fall det är direkt till det positiva direkt.
När alkoholen kommer in så går vettet ur kan man väl säga.

Midsommaren spenderades i hop med gamla bekanta.
Väldigt gamla bekanta om jag säger så.
Men trevligt hade jag alla fall.
Många goa skratt blev det under kvällens gång.

Tyvärr så är det så att när alkoholen kommer in så går all vett ur.
Så att jag gjorde väl bort mig åter igen
Dock inte i mina vänners närhet utan det blev när vi skulle hem framåt kvällskvisten.
Undrar vad jag tänkte på egentligen?
Är det så att jag är så van med att få ett nej att frågan kommer?
Eller är det rent psykologiskt att jag frågar så att jag kan sen säga att det var därför det tog slut eller nåt?
Jag vet ärligt inte.
Men jag grämer mig något fruktansvärt.
Detta måste bli ändring på.

Jobbet är det fortfarande så där på.
Önskar att det kunde komma en vändning snart.
Men det vet jag att det kommer att gö.
Bara att bida sin tid och hoppas på det bästa.
Allt som sker har en mening och förhoppningsvis lär man sig något ur detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0