det går bra nu

Lördag morgon och jag sitter vid mitt köksbord.
Ingen är vaken och barnen är inte hemma.
Detta ger mig tid lite tid för eftertanke och reflektion.
Vilket är just nu ganska så skönt!
Det är denna tidpunkt som jag verkligen får tiden för mig själv och jag hinner tänka.

Den sista tiden har gått så fort.
Jag har egentligen inte hunnit med att tänka efter eller framför allt känna efter.

Jag sitter i dag med både lägenhet och jobb.
Det blev klart ganska så fort.
Lägenheten gick in i skallen att jag fått.
Men jobbet?
Där förstår jag inte riktigt hur det gick till.
Jag kom dit provjobbade 1 timme..vips så var jobbet mitt.
Sitter i dag med ett drömjobb..det jobbet som jag sökte och verkligen bad om till gud att jag skulle få.
Vilket påminner mig om att nu är det slut!
Jag sa att det var sista gången jag skulle be om hans hjälp om jag fick detta jobb.

Skolan då?
Ja den är jag snart klar med.
I Maj så är jag färdig förskolelärare vilket är helt galet.
Känns ganska så oftattbart om jag ska vara ärlig.
Efter 3,5 års kämpande och gråtandes över tentor hit och dit.
En C-uppsats som jag inte trodde att jag skulle klara, det är nu klart!

Trots allt som händer runtomkring så är jag helt klart nöjd med mitt liv och hur det börjar att se ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0