som en åsna

Äntligen Fredag...inte för att det egentligen har så stor betydelse..jag har ju vart ledig hela vecka..eller skulle ju vart på föreläsning..men tösen har vart sjuk..lyckades klämma in en föreläsning i går..men fattar inte varför jag ens tog mig den tiden...totalt till intetsägande var den...

I går så ringde jag min chef..dels ang att min lön ej blivit utbetald som den skulle (suck)..sen att jag hörde om vaccinet mot svininfluensan...
Det är så att iom att jag jobbar inom vården så har jag tydligen förtur...(jippie)..nu står jag som en åsna mellan två hötappar och vet inte hur jag vill göra...det chefen sa var att vi bör göra det..i mina öron= vi ska göra det..
Men jag vet inte..jag är en sådan där människa som aldrig blir sjuk..förkylning kan jag åka på men aldrig feber..utan om jag blir sjuk så blir jag liggandes en vecka och bara ligger där för döden...
Hur 17 ska jag göra? ...Nåväl jag antar att jag kommer på hur jag ska göra sen..när jag har fått tänka en stund..

I dag så är det tydligen något baddisco som båda barnen vill gå på....jag vet inte riktigt fall jag vill släppa i väg min tös...hon mår inte riktigt 100...febern har släppt men hon hostar och i går så klagade hon över huvudvärk...
Hon sover fortfarande i skrivande stund...så att jag antar att jag får avvakta tills hon vaknat och ta tempen igen...jag hoppas och ber över att det inte börjat om igen...då ringer jag vårdcentralen och de får titta på henne...där med basta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0