känner igen mig själv

http://svtplay.se/v/1729631/ett_fall_for_louise/del_1_av_10

Denna film snutt som nu har börjat sändas på svt handlar om en pojke och hur han ser på familjesitutationen.

Allt jag kan säga är att jag kan mycket väl relatera till mig själv..speciellt detta vid matsituationerna..detta måste jag själv som förälder tänka över..jobbigt men sant!
För att det är ofta just vid dessa situationer som konflikter uppstår och det kan fortsätta hela kvällen..

När jag själv växte upp hade just matsituationerna en stor del..det var regler som jag tyvärr har tagit med mig.
Att det ska väntas med att äta tills alla har tagit och att pappa la på alla dessa överkokta grönsaker. Och att man inte kom från bordet förrän dessa var uppätna.
Jag minns speciellt en gång då mamma blev så arg på någon av oss, att hon kallt gick och hämta en sked och slog oss med denna i huvudet.
Detta har jag INTE tagit med mig...jag kan känna smärtan i huvudet än i dag.

Det är i min mening en modig familj som väljer att söka hjälp och dessutom att total blotta sig inför i stort sett hela Sveriges befolkning! 
Denna familj ska ha all "kreddit" för att de verkligen vågar att erkänna att det finns problem och samtidigt är beredda på att lösa dessa problem gemensamt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0