förbryllad måste jag säga

Nu så är andra tösen sjuk..kan det aldrig få ett slut detta med sjukdomar hit och dit? Kom just på att jag kanske egentligen skulle behöva gå i väg själv..hostat nu konstant i ca 4 veckor..det piper och rosslar som sjutton..samt att det börjar smaka järn/blod när jag hostar..(not good)

Nåväl över till det jag tänkte skriva om!
I morse så följde jag med tösen och hennes kompis till skolan.
Det som är sagt mellan kompisens mamma och mig är det att det INTE ska användas något smink på dessa små underbara människor, för att de är så fina som de är utan smink.

Nu är det ju så att kompisen kommer med läppstift, ögonskugga och mascara..gissa om jag blir förbryllad..sen är det disco i kväll och denna tjej ska även bli sminkad då...men då av mamma.
Känner att mamman här har brytit en överenkommelse som vi har gjort och jag blir förvirrad.
Problemet ska jag säga är att min tös ser så otroligt mycket upp till denna kompis så att det inte finns, min tös åsikter kommer bort och hon tycker i stort sett alltid som kompisen.

Dessa små änglar går "bara" i årskurs 4 och jag kan väl tycka att de är för små för att ens sminka sig. De är ju så fina som de är.
Jag har sagt nej till smink och detta kommer inte på förrän de går i årskurs 6, kan tyckas kanske att jag är hård och inte vill se deras utveckling, men jag tycker att barnen har så stor press på sig alla fall över att bli stora. Dels genom kläder och alla yttre påtryckningar att det inte ska behövas mer.

Min åskit kring det hela är och förblir....låt barn vara barn. De kommer att växa upp och bli goda medborgare ändå!


Kommentarer
Postat av: Petra

Håller med om att barn ska vara barn! Jag försöker komma ihåg hur det va själv när man gick i 4:an...??? Men har ett svagt minne av att jag fick ha minimalsminkning när jag gick på ett disco, typ mascara å lite rouge. Men aldrig annars. Det är så svårt att veta vad som är bäst när samhället tvingar på en att vara annorlunda. Numera är ju 13-åringar små vuxna tjejer som pratar om sex och ger sminktips...så sjukt. Tror det oxå är mkt pga bloggar hit å dit som ställer till det. Bara att kolla på de stora bloggerskorna...bläää. Hur ska man stoppa allt??? Jag vill inte att min 6-åring ska förlora oskulden om 6-7 år.



Armen är lite bättre så vi får väl se om febern kommer under kvällen kanske. Är faktiskt lite seg nu....



Ha en skön dag!

2009-11-07 @ 12:47:17
URL: http://glamouricious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0