Har kört fast

Nu börjar kvällen närma sig så smått och jag har bänkat mig framför tv:n och tittar på House..

Fortsatte mitt arbete idag med barnen på förskolan med att de fick titta på datan...de hittade vad de sökte och ville även titta på isbjörnen...men där körde jag fast..hur kommer jag vidare nu i mitt arbete?!
Pratade med den ena pedagogen och hon tyckte att jag hade fått med ändå ganska så mycket på dessa dagar som jag har vart ute..(kul att höra).
Gick och funderade ètag på hur jag skulle komma vidare och jag kom på det. Barnen ville rita björnar (igen)..men denna gång ritade jag en björn på hårdpapper som de sedan ska få klippa ut och klistra saker på...(ibland är jag smart). Sedan får de leka björnen sover...då får jag både in kommunikationen och leken..kan då sätta mig i ett hörn och bara observera.

Idag har jag satt mig ner med prinsessan och pratade med henne om hennes IUP...svårt att få till den..men otroligt intressant iom att det är detta jag kommer att jobba med. Problemet är matematiken, hur vi ska få till den. Vi har nu kämpat med matematiken i 3 år och det går bara inte. Här hemma är det bara konflikter så fort det ska göras och nu börjar det kännas lite tröstlöst faktiskt. Något måste göras och det ganska så fort. Det ska vara en rolig upplevelse med matematik och just nu är det inte det!



Man kanske kan räkna prickar på denna gris?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0