Barns tankar och svar

Skriker ut min glädje och tar ett glatt skutt..det är Fredag...pustar ut..:)

Nu har dagen gått och kvällen börjar närma sig så smått....jippiee...som jag har längtat! Denna vecka har varit spännade men samtidigt oerhört krävande...jag vet vad jag har att vänta när jag kommer ut som klar pedagog..(puh).

Det märks att det är Fredag...barnen är fruktansvärt trötta och det behövs inte mycket för att det ska fullkomligt explodera och helt plötsligt är den glada minen utbytt mot ett monsters rytande och smällande i dörrar...(tålamod var det ja)...Dessa gånger kan man undra vad det var som utlöste det monster som plötsligt kom fram ur denna lilla kropp...(förvirrad)..jag undrar fall barnen kan egentligen peka själva på vad det var?!..Det märks så väl att de börjar bli medvetna om att de är invivider och vill ha respekt..men hur ska de kunna få den respekten när de inte har den mot andra? Men jag antar att det är en fas som de måste komma genom och sedan när de väl kommer ur den så är allt frid och fröjd igen..men gudarna ska veta att det INTE är roligt när det väl pågår...

Dessa gånger önskar jag att man kunde spola tillbaka bandet eller spola framåt ett par år och barnen blir 18 och är på väg och flytta hemifrån..ska man verkligen ha det så här i minst 10 år till? Jag har bara ett par ord att säga..."GUD  GIV MIG STYRKA!"

Barnen på förkskolan hade en diskussion idag om mördare...(skrattar lite smått)..de visste precis vad en mördare var och vad den gjorde...fick för att mig att fråga vad den gjorde då? Jo fick det förklarat för mig att mördare var en person som hade sönder saker och ting...(vad säger man?)...Jag nickar lite och ler..för att man får ju inte ha sönder saker..så att en mördare var en dum person!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0