Svartsjukan

Sitter på pendeltåget in till skolan och det slår mig som en stor sten i mitt huvud...prata precis innan med min syster i telefonen...att jag är svartsjuk på den relation som trots allt min syster och mamma har....den är inte bra men den är bättre än mellan mig och min mamma...
Mellan min mamma och mig så är det väldigt inflammerat kan jag säga...det har blivit det nu under de senare åren..mycket på grund över alla dessa turer som har varit med att hon har flyttat från pappa och sen valt att komma tillbaka för en stund...för att sen flytta åter igen....jag är nog den som har svårast att acceptera att det är så här...
Men likt förbannat så saknar jag min mamma..visst är det problem med alkohol..men det är ändå mamma....och jag sitter med hennes barnbarn...det svider i mitt hjärta att det är så här....
Visst är det så att jag kan åka dit...men det kan inte bara vara jag som ska åka dit...intresset måste ju finnas från bådas sidor...Det blir bra en stund och allt är på tipp topp igen...för att ganska så snart gå tillbaka till det inflammerade såret igen..så att nu har jag valt att det är bättre att det är så här än egentligen ingenting...men saknanden är stor...både från min dotters och mitt håll...
Bara för att jag har min familj så är det inte säkert att det är bra..jag kan inte prata med min mamma om allt...för att jag vet inte när hon tänder till och vänder som på en femkrona och blir arg...här handlar det verkligen om att vakta sin tunga så att det inte kommer ut något fel....
Tycker att det är jobbigt att höra när jag ringer hur hon sluddrar på grund av för mycket alkohol....de flesta vet att det finns problem men väljer att blunda...dock tyvärr även jag då...men jag orkar inte kämpa ensam för att det ska bli en vändning....att hon inte kommer i håg att jag har ringt...

Var nog tvungen att ventilera lite tror jag...och som sagt det är min blogg och mina tankar..kanske blev lite djupt och lite konstigt idag..men det står jag för...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0