Ensam

Sitter här ensam i soffan och slö glor på tv...vilket roligt liv jag har...sambon är i väg på konsert..men har inte en chans känner jag att vara arg på honom..:-) Min finlandsresa har jag haft lite ångest inför..vet inte hur jag ska få tag på pengar så att jag kan ha roligt utan att behöva vända på verandra krona den resan...Sambon kom hem idag med en liten present åt mig..så nu har jag möjligheten att resa och ha roligt..*tack hjärtat*
Barnen ligger i sängen vet 17 fall de sover...sambos doter tvär vägrar att sova..hon ska vänta på att pappa kommer hem..:-) Inte mitt bekymmer i morgon när det är skola...för att till skolan ska dom...Båda ska ha matsäck med sig i morgon...så att jag tror att de ser fram e mot detta båda två...den ena ska åka tåg..och den andra får sin brevvänn på besök....
Tentan som jag setat och klurat med är snart klar...men pinsamt nog så glömde jag bort tiden i Tisdags när jag satt och skrev..skulle vart på seminarium vid 13 men tittar på klockan vid 12.40 och jag inser att det finns inte en chans att jag hinner på 20 minuter in till skolan..så att det blev till att fortsätta och skriva det...med ett brejk vid 13.30 för en kaffe med min gamla klasskamrat...'
Fick beskedet idag om att jag klarat mig på min rest tenta alla fall..:-) Men jag undrar fall hon läst den alls...eller fall hon satte godkänd ändå...bara för att jag skicka in den tillbaka till henne med de kompliteringar som jag har gjort? Men jag antar att det kommer jag aldrig att få reda på...kommer inte att fråga heller känner jag...(fnissar)
Dessa dagar har jag efter jag lämnat barnen i skolan vart ute och gått ca en timme...och varenda gång så glömmer jag stegräknaren hemma..(trött på mig själv)..men i morgon ska den med...får lägga den på köksbordet så att jag ser den....för att nu måste jag verkligen ta tag idetta med vikten..jag har 3 kilo kvar att gå ner...men de sitter där och bara hånskrattar åt mig...för att de vill verkligen inte bort från min kropp alls....(morr)..men jag upptäckte i morse att bh var ingen hit att gå med...fan bh-bandet åkte ner hela tiden på halva armen och jag fick gå där och räta till...(suck) så att i morgon blir det andra bullar....
Små skrattar för mig själv då jag inser att sambon kommer att vara så där småttbakis i morgon..:-) Undrar fall jag ska väcka honom med att öva kastrullocks konsert!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0